Begalybe.lt - nemokami skelbimai

Saldus maistas nebūtinai yra nuodas sveikatai

Mityba
2021m. Rugpjūčio 26d., 62 peržiūros
Mityba
2021m. Rugpjūčio 26d., 62 peržiūros
Saldus maistas nebūtinai yra nuodas sveikatai

Sveikiausias būdas valgyti desertus arba bet kokius produktus su cukrumi yra jų nevalgymas. Vis dėlto, gyvenimas yra duotas tam, kad juo džiaugtumėmės.

Dažnam iš mūsų diena, kurioje nelaukia saldūs pusryčiai, po pietų – nedidelė spurga, o vakare – trupininis pyragas su uogiene, yra prasta diena. Dauguma dietologų ir gydytojų su tuo sutikti nenorėtų. Pernelyg didelis cukraus kiekis gali būti siejamas su diabetu, nutukimu bei širdies ligomis. Bet galbūt viskas nėra taip jau blogai?

Cukrus nėra vien nuodas. Ir visai nebūtina jo atsisakyti visiškai. Juk tai padaryti, turint galvoje mūsų įpročius, netgi nėra taip jau paprasta. Paprastai kiekvienas žmogus turi mažesnį ar didesnį polinkį rinktis saldžius produktus. Tai natūralu, nes cukrus aprūpina organizmą energija. Būtent todėl visiškas cukraus atsisakymas gali būti gana rimtu psichologiniu iššūkiu. Tad verčiau apsistoti ties idėja, kaip suvartoti racionalų cukraus kiekį.

Neigiamą cukraus reputaciją lemia tai, kad kartais mes valgome produktus, kuriuose yra be proto daug cukraus. Saldainiai arba kepiniai, kuriuose daug cukraus, pakelia gliukozės kraujyje kiekį ir organizmas natūraliai siekia jį sumažinti gamindamas tokius hormonus kaip insulinas. Jei mes gliukozės kiekį kraujyje pakelsime pernelyg dažnai ir pernelyg radikaliai, šis mechanizmas nustoja veikti ir tai gali vesti į 2 tipo diabetą. 

Tačiau yra būdas, kaip tai pakeisti. Galima valgyti mažiau cukraus arba valgyti cukraus turinčius produktus kartu su tokiais produktais, kurie turi baltymų. Su maistu gaunami baltymai paskatina hormono gliukagono gamybą. O jis stabilizuoja insulino lygį. Tad valgant kartu cukrų su baltymais tam tikra prasme neutralizuojame neigiamą cukraus poveikį. Jei rytais geriate kavą su cukrumi, nes ji jums pernelyg karti, pamėginkite dalį cukraus pakeisti pienu. Juk pienas taip pat sušvelnina kartumą. Taigi latte, kapučino arba cafe au lait kava yra daug geresnis pasirinkimas nei juoda saldi kava.

Kai kurie neseniai atlikti tyrimai rodo, jog turėtume žengti dar toliau. Mes galime pasirinkti valgomo maisto eiliškumą. Viename tyrime tiriamieji sergantys 2 tipo diabetu tris dienas iš eilės valgė angliavandenių, baltymų turinčio maisto bei daržovių vis kita seka. Tyrėjai po to tikrino jų gliukozės, insulino ir gliukagono kiekį. Paaiškėjo, kad tuomet, kai angliavandeniai valgomi po kito maisto, gliukozės kiekis kraujyje yra net 50 procentų mažesnis nei tuo atveju, kai angliavandeniai valgomi pirmiausia. Šis poveikis beveik prilygsta vaistų, skirtų reguliuoti gliukozės kiekį, poveikiui. Taigi, desertas po valgio, o ne prieš valgį – štai kur auksinė taisyklė, kai kalbama apie cukrų. Gera žinia ta, jog sočiai pavalgę saldumynų norėsime mažiau, tad ir suvalgysime mažiau.

Atsiverskite bet kurį sveikos gyvensenos žurnalą ir pamatysite, jog ten būtinai yra bent vienas straipsnis apie tai, jog cukrus yra blogis. Jei esate saldumynų mėgėjas, tokie straipsniai jums tik gadina nuotaiką. Desertų mylėtojai gali turėti viltį žinodami, kad yra kitų būdų išvengti neigiamų cukraus padarinių. Net ir valgydami saldžiai galite gauti tai, ko organizmui reikia.

Komentarai

No comments has been added on this post

Pridėti naują komentarą

Norėdami parašyti savo nuomonę turite būti prisijungę - . Prisijungti